Kutakodásaim során felfedeztem, hogy a nálunk gazdaságilag valamivel szerencsésebb helyzetű Angliában a "csak kézi mosóba hordom" kategória fölött akad még néhány kategória kedvencünk ápolására és suvickolására. Az odaát "detailing"-nek nevezett folyamat a sima polírozásnál jóval többet takar. Szerencsémre az én Type R-rem még tavaly ősszel vált a család tagjává, így volt lehetőségem a hideg beállta előtt elvégezni egy "detailing"-et. A munkához a UK egyik premier gyártójának termékeit választottam.
Az Autoglym honlapján minden termék részletes leírása megtalálható, érdeklődésemre a cég munkatársa pedig részletes leírást adott. hogy a kocsim állapotához, színéhez illeszkedően milyen termékeket kell megvennem és azokat hogyan és milyen sorrendben kell alkalmaznom.
A cégnek van magyar disztributora - Autoglym Magyarország tisztességes honlappal, online vásárlási lehetőséggel és olyan szolgáltatással, ami simán felveszi a versenyt az anyacég színvonalával. A megrendelt termékeket nemcsak házhoz kaptam, de részletes és hasznos szakmai eligazítás is járt a csomaghoz, aminek gyakorlati hasznát vettem.
A kocsim fekete és a hajszálkarcokból ítélve sokat járt gépi mosóban. A munka egy teljes hétvégémbe került, de megérte. Az eredmény lenyűgöző lett.
Először lemostam a gépet nagynyomású kézi mosóban (én csak az OMV-t használom, a többiben még az autós magazin idejében csalódtam) majd otthon kézzel, szivaccsal, Bodywork Shampoo Conditionerrel. Két vödör, az egyik csak öblítésre a másikban samponos víz. Mosás után szárazta töröltem. Ja, a mosás előtt leszedtem a bogarakat az Activ Insect Remover-rel.
Ezt követően a Surface Detailing Clay Kit-tel (ami egy gyurma, ami kiszedi a fényezésből a szennyeződéseket, meg az ahhoz tartozó rongyok és nedvesítő spray) átsikáltam az egész kasznit. Ez még nem okozott szembetűnő változást, de jó fárasztó volt.
A gyurmázás után a fekete színre és felületi karcokra ajánlott Ultra Deep Shine folyékony polírral kentem át a kocsit, kétszer. Ez már alaposan feldobta a fényezést.
A munka persze ezzel nem ért véget. A polírozás után felkentem a High Definition Wax nevű kemény viaszt. Ettől a kencétől kelt életre a fényezés. A legtöbb apró karc eltűnt és a fekete gyönyörű mély fényben ragyogott. Ennél is fontosabb azonban, hogy egy masszív védőréteget képzett a fényezésen, ami egy bő fél évig ellenállt még a nagynyomású mosónak is. A víz cseppekbe ugrik össze rajta.
Az üvegeket a Car Glass Polish nevű polírpasztával kentem át, az eredmény a viaszhoz hasonlítható vízlepergető védelem és a zsírfoltok eltávolítása.
A kerekeket a Clean Wheels nevő spray-vel sikerült szennyeződésmentessé tenni. A cég árul mindenféle speciális rongyokat, de ahogy láttam, a mikroszálas kendőt és a polírozó pamut anyagot a Norautóban is meg lehet venni, nyilván sokkal olcsóbban.
A kencék remekül működtek, gyönyörűvé varázsolták a fényezést és komoly védelmet is biztosítottak. A gyurma nedvesítőt kivéve semmi nem fogyott el, még két három ilyen komplett mosásra elég anyag maradt a dobozokban, így a kb. 40k-s ár annyira talán nem is eltúlzott (győzködöm magam).
Egy fél év alatt a viasz megkopott, így a hétvégén újra végigcsinálom az egészet, a cég javaslata szerint is nagyjából évente kétszer érdemes így felkészíteni az autót. Csak ne essen!